Zespół Szkół im. Jadwigi Grodzkiej w Łęczycy
Mateusz Tomaszewski  23 grudnia 2022  13:00

Grodzka we Wrocławiu

20 grudnia br. młodzież naszej szkoły pod opieką p. Katarzyny Błaszczyk, p. Iwony Lewandowskiej, p. J. Bagrowskiej oraz p. M. Smulczyk-Filińskiej odwiedziła Wrocław – jedno z najpiękniejszych miast Polski, które urzeka swym wyjątkowym klimatem, w szczególności w okresie Świąt Bożego Narodzenia.

Swoją przygodę zaczęliśmy od zwiedzania centrum miasta wraz z przewodnikami. Była to ciekawa lekcja historii i geografii. Przewodnicy z PTTK Wrocław zachęcająco opowiadali o największych turystycznych atrakcjach miasta.

Kolejnym fundamentalnym punktem wycieczki była wizyta w Muzeum Narodowym, gdzie mieliśmy okazję podziwiać Panoramę Racławicką – niezwykłe dzieło, precyzyjne w każdym pojedynczym detalu. Mieliśmy wrażenie, ze wsiedliśmy w wehikuł czasu i przenieśliśmy się w tamten czas i miejsce.

Po krótkiej przerwie obiadowej zwiedziliśmy Muzeum Motoryzacji – wszyscy sympatycy samochodów i motocykli delektowali się widokiem wspaniale zachowanych eksponatów. Tuż obok muzeum znajduje się Lumina Park – park iluminacji świetlnych. Kolorowe światełka i trójwymiarowe dzieła sztuki przeniosły nas w magiczny klimat.

Punktem kulminacyjnym wyjazdu był oczywiście Jarmark Bożonarodzeniowy – element, którego o tej porze roku będą we Wrocławiu nie można pominąć. Migocące światełka, stoiska z rękodziełem oraz regionalnym jedzeniem zachęcały do kosztowania i kupowania pamiątek. Pełni pozytywnej energii i zaopatrzeni w dobry humor powróciliśmy do Łęczycy.
Ale jedno jest pewnie – wrócimy tam ponownie!